Wie is wie

Ann Baarsen

Voorzitter

Sinds 1985 wonen wij in Bornholm. Onze zonen zijn hier geboren en ook onze kleinzoon. Tot vorig jaar oktober was ik werkzaam als voorzitter van de Nederlandse en Europese Ondernemingsraad van Thomas Cook. Door het faillissement van de organisatie belandde ik van de ene dag op de andere van een heel drukke baan in de status van “pensionada” . Mijn tijd vullend met oppassen op de kleinzoon en allerlei leuke dingen doen met vrienden en familie gaf me de gelegenheid om na te denken wat ik verder nog zou willen doen en toen kwam deze functie op
mijn pad. Ik houd van onze wijk, het groen, de mensen en de ruimte en wil graag gaan proberen mijn steentje bij te dragen om het mooi, groen en leefbaar te houden.

Ernst Groot

Algemeen lid

Mijn naam is Ernst W Groot. Ik ben al meer dan 30 jaar bewoner van de wijk Bornholm met alle tevredenheid. Ooit begon ik in een 1 kamerflatje aan de rand van de wijk waar je op de IJweg nog op de korenvelden uit kon kijken. De wijk was nog nieuw en kaal. Veel jonge gezinnen namen hun intrek en al vlug kregen het kleine winkelcentrum en het wijkcentrum ’t Kattegat hun verbindende rol.
Zelf ben ik betrokken geweest bij de totstandkoming van de biologische tuinderij “de Landijn” in Zwaanshoek. Verder heb ik mijn bijdrage mogen leveren in de WMO raad en de Participatieraad van de gemeente Haarlemmermeer. Op moment ben ik nog steeds werkzaam voor de BGH (Belangengroep Gehandicapten Haarlemmermeer).

Marianne Berman

Secretaris

Sinds juni 2015 wonen wij in de wijk Bornholm. Ik ben intussen gepensioneerd en heb daarvoor gewerkt op het bedrijfsbureau van het Leger des Heils Noord-Holland te Haarlem. Ik heb twee volwassen kinderen die beiden in de buurt wonen en ben ik tevens oppas-oma van vier kleinkinderen.
Als ik de tijd heb puzzel ik graag en wandel met onze lieve hond.

Hugo van der Wees

Penningmeester

Ik woon, met een paar onderbrekingen, al sinds 1966 in Hoofddorp. Na een periode van 10 jaar in Hartje Haarlem, wonen wij sinds 1 mei 2019 weer in Bornholm.
Ik ben 66 jaar en sinds begin 2018 gepensioneerd. Ik was HR Manager van beroep en heb tot het faillissement in 1996, 14 jaar bij Fokker op personeelszaken gewerkt. Een andere werkgever ‘van naam’ was Koninklijke Joh. Enschedé in Haarlem, waar ik tot begin 2005 heb gewerkt. Daarna heb ik verschillende contracten gehad en als zelfstandig adviseur gewerkt.
Tijdens mijn ‘Haarlemse periode’ ben ik bijna 6 jaar lid en secretaris geweest van de Wijkraad Binnenstad, maar moest door mijn verhuizing naar Hoofddorp ermee stoppen. Ik ben als vrijwilliger nog wel actief bij het VVV bezoekerscentrum “Anno Haarlem”, in de kelder van het Haarlemse stadhuis (van 1370), waar wij bezoekers van de stad informeren over de geschiedenis, de musea, de rondleidingen en de culturele instellingen in de stad.
Daarnaast ben ik een dag in de week oppas opa voor onze twee kleindochters, een beetje huisman en druk met ons huis en de tuin. Ik hoop via de wijkraad Bornholm een actieve bijdrage te kunnen leveren aan onze wijk en de leefbaarheid.

Daphne Kunnen

Algemeen lid

Sinds 2022 woon ik in de gezellige wijk Bornholm. In het normale dagelijkse leven werk ik als executive assistant bij een grote internationale corporate organisatie.
Ik ben bij de wijkraad gegaan omdat ik graag mijn steentje bij wil dragen aan mijn omgeving.
De aankomende jaren wil ik graag veel bewoners spreken en ben ik erg benieuwd waar er vraag naar is, en waar wij als wijkraad daarin kunnen bijdragen.

Meerdere vacatures

Algemene bestuursleden

Wij willen een actieve wijkraad zijn en zoeken daarom buurtbewoners die op vrijwillige – of op projectbasis – willen participeren in de wijkraad.

Vriend van de Wijk worden?

Vrijwilligers

Wijkraad Bornholm kan altijd enthousiaste vrijwilligers gebruiken die in een gezellig team willen helpen met het voorbereiden en van diverse (project)activiteiten gedurende het hele jaar.

Sponsor van de Wijk worden?

Ondernemers

Wijkraad Bornholm is op zoek naar bedrijven, winkels en ZP’ ers, die als Sponsor van de Wijk voor een vast bedrag per jaar op factuurbasis, de wijkraad financieel ondersteunen.