Project toekomst wijk Bornholm

Prettig en fijn wonen in Bornholm, nu en in de toekomst. Help je ons mee?

Vanuit verschillende hoeken zijn initiatieven ontstaan om de wijk Bornholm extra aandacht te geven en nog prettiger te maken om in te wonen en werken. Hieruit is een coalitie ontstaan, die mooie plannen ontwikkelt samen met mensen uit de wijk. Hier willen we u als buurtbewoner graag over informeren.

Samen aan de slag voor een mooie wijk

Bornholm is een wijk in Hoofddorp waar op het gebied van wonen en samenleven verbeteringen mogelijk zijn. De Gemeente Haarlemmermeer, Stichting Amstelring Groep, woningcorporatie Ymere en de wijkraad Bornholm zijn vorig jaar een samenwerking gestart: de gebiedscoalitie. Doel is samen met bewoners uit de wijk nog beter invulling geven aan het wonen en samenleven.

De afgelopen periode heeft de coalitie, samen met diverse bewoners-, maatschappelijke- en zorgorganisaties al diverse wensen en behoeften van en voor de wijk op een rij gezet. Organisaties als MeerWaarde, team Sportservice, Maatvast, Roads, GGD, Vereniging Huurders Haarlemmermeer, bewonerscommissie Grote Belt en GGZ Ingeest hebben hieraan meegewerkt.

En er is beweging! Bijvoorbeeld deze projecten: de herontwikkeling van het terrein van woonzorgcentrum Bornholm & Eijkenhove, het stimuleren van doorstroom en passend wonen en een (tijdelijke) ontmoetingsplek en/of beweeg-leeftuin.

We zien ernaar uit dat we samen met u deze mooie initiatieven tot stand kunnen brengen en dat de wijk Bornholm verder opbloeit!

Bornholm. Informatie over mijn wijk!

Inwoners
Bedrijven
Winkels
Gem. WOZ waarde 2018 (Bornholm West)
Speelplekken
Kinderdagverblijven
Basisscholen
Gem. WOZ waarde 2018 (Bornholm Oost)

Bornholm. De leukste wijk van Hoofddorp!